کند بودن وردپرس

کند بودن وردپرس

هیچ کس یک وب‌سایت کند را دوست ندارد. وب‌سایتی که دیر بالا بیاید حوصله بازدیدکننده را سر می‌برد و مدیر سایت را نیز کلافه می‌کند. بسیاری از افراد کند بودن وردپرس را تجربه کرده‌اند، آن هم با کند بالا آمدن بخش پیشخوان و کندی سرعت سایت. در این نوشته قصد داریم به موضوع کند بودن وردپرس و دلایل آن بپردازیم.

کند بودن وردپرس

عوامل موثر در کند بودن وردپرس

عوامل بسیاری روی سرعت سایت و عملکرد آن تاثیرگذار هستند؛ اما مهم‌ترین این عوامل عبارتند از:

۱- استفاده از هاست ضعیف و محدود

یکی از دلایلی که باعث اختلال در سرعت داشبورد وردپرس می‌شود، هاست ضعیف و بی‌کیفیت است. اگر وب‌سایت وردپرسی شما روی هاستی بالا بیاید که منابع و ظرفیت کمی دارد، با اختلال و کندی مواجه می‌شود؛ زیرا چنین هاستی توانایی پشتیبانی از وردپرس و داده‌های آن را ندارد. برای راه‌اندازی وب‌سایت خود، به هاستی که می‌خواهید خریداری کنید، توجه بفرمایید. به منابع هاست، تکنولوژی هاست، فضای ذخیره‌سازی آن و تجهیزات سرور هاستینگ توجه کنید. هرچه هاست شما قدرتمند‌تر و به‌روز‌تر باشد، وب‌سایت شما سریع‌تر و چابک‌تر خواهد بود.

۲- نسخه پایین وردپرس

هر چند وقت یکبار، وردپرس به‌روز‌رسانی می‌شود. اگر وردپرس شما نسخه پایینی داشته باشد، وب‌سایت شما کند می‌شود. در نتیجه برای عملکرد بهتر و سریع‌تر سایت خود، نسخه وردپرس نصب شده روی سایتتان را به‌روز‌رسانی کنید. قبل از به‌روز‌رسانی وردپرس، از سایت خود بک‌آپ گیری کنید.

۳- قالب نصب شده روی وردپرس

گاهی اوقات بعد از نصب قالب روی وردپرس، سایت کند می‌شود و دیر بالا می‌آید. بعضی از قالب‌ها این‌گونه هستند؛ زیرا طراحی درستی ندارند و به صورت اشتباه کدنویسی شده‌اند. اگر نمی دانید قالبی که نصب کرده‌اید باعث کندی وردپرس شده است یا خیر، آن را غیرفعال کنید. بعد به قسمت نمایش و بعد پوسته‌ها بروید و یکی از پوسته‌های پیش فرض وردپرس را فعال کنید. اگر مشکل سرعت سایت شما حل شد یعنی اینکه مشکل از قالب بوده است و باید قالبی استاندارد را جایگزین قالب فعلی خود کنید.

۴- افزونه‌های قدیمی وردپرس

یکی از مهم‌ترین دلایل کند بودن سایت وردپرسی، به افزونه‌های آن مربوط می‌شود. شاید افزونه‌های سایت شما قدیمی هستند؛ در این صورت آنها را به‌روز‌رسانی کنید تا سرعت سایتتان افزایش پید کند. بعضی از افزونه‌های وردپرسی هستند که بعد از نصب کردنشان فشار زیادی به سرور وارد می‌کنند و باعث کندی و بروز خطا در سایت می‌شوند. برای رفع مشکل، یک بار تمام افزونه‌های سایت خود را غیرفعال کنید. اگر مشکل سرعت سایتتان حل شد یعنی اینکه ایراد از افزونه‌ها است. حالا باید یکی یکی اقدام به فعال کردن افزونه‌ها کنید و بعد از فعال کردن هر کدام از آنها مدیریت وردپرس را بررسی کنید. با این روش افزونه مشکل‌ساز را تشخیص می دهید و آن را حذف خواهید کرد.

در این نوشته شما با ۴ عامل کند بودن وردپرس آشنا شدید. هر کدام از این عوامل باعث کندی سایت شما بود، سریعاً آن را برطرف کنید.

از شما ممنونیم که در این نوشته از سایت افرادیتا  همراه ما بودید. با دیگر مقالات افرادیتا، همراه ما باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.