دامنه خوب انتخاب و به نام خود ثبت کنید

دامنه در کسب و کار آنلاین بسیار مهم و ارزشمند است ، همانطور که در دنیای واقعی نام برند خیلی تاثیر گذار می باشد .

دامنه هم آدرس و هم برند شماست پس در انتخاب و نگهداری آن باید بسیار دقت کنید.

دامنه باید کوتاه ، گویا و درصد خطای آن کم باشد. در رابطه با کوتاه و گویا بودن نیاز به توضیح نیست ولی دامنه که درصد خطا بالاست به دامنه هایی گفته می شود که کاربران را از نظر املایی به اشتباه می اندازد .

مثلا کاربران مسعود را به صورت masoud یا masood  می نویسند لذا سعی کنید دامنه انتخابی شما به این صورت نباشد در غیر این صورت هر دو دامنه را ثبت کرده و دامنه های دیگر را بر روی دامنه مورد نظر خود فوروارد نمایید.

توجه داشته باشید تعییر دامنه ممکن است برای شما هزینه زا باشد علاوه بر اینکه باید تمامی کاتالوگ ها و کارت ویزیت های خود را تجدید چاپ نمایید لذا ممکن است در سئو دچار مشکل شوید و کمی افت بازدید داشته باشید .

همچنین اگر سرویس ssl  تهیه کرده باشید نمی توانید دامنه را تغییر دهید بلکه مجددا باید ssl  برای دامنه جدید تهیه کنید. لذا در انتخاب نام دامنه مناسب دقت کنید.

دامنه لزومی ندارد حتما com , net , info , org ,co ,ir و… باشند پسوند های جدیدی آمده اند که با کمی دقت و حوصله می توانید یک دامنه خوب و ساده و منحصر به فرد را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

حتی در برندینگ هم تاثیر مثبتی دارد. از پسوند های جدید که قدرت انتخاب را گسترده نموده اند به خوبی استفاده نمایید.

از پسوند های جدید دامنه در انتخاب نام خوب استفاده کنید.

نکات مهم در ثبت دامنه ملی IR

دامین ملی ir  در بین کاربران ایرانی رایج است . علاوه بر اینکه ارزانتر می باشد نگرانی بابت تحریم و یا مشکلات پیگیری در این پسوند وجود ندارد.

یکی از مهمترین نکات ثبت دامین ir داشته پنل یکپارچه مالکیت می باشد به طوری که برای تمدید دامین می توانید از هر شرکت نمایندگی که مورد اعتماد شما بود با تغییر رابط مالی دامین را تمدید نمایید .

دامین های ir بین ۱ الی ۵ سال قابل ثبت  و تمدید می باشند و ثبت یا تمدید ۵ ساله بسیار مقرون به صرفه می باشد.

قبل از اقدام به ثبت دامین ir جهت حفظ امنیت و تملک آن بهتر است در سایت ایرنیک شناسه اختصاصی به اصلاح هندل نیک ایجاد کنید.

هندل نیک علاوه بر این اینکه کنترل پنل اصلی مدیریت دامین می باشد به عنوان مدرکی بر تایید مالکیت شما به عنوان صاحب امتیاز اصلی دامین می باشد لذا در هنگام ایجاد شناسه ایرنیک حتما مشخصات را مطابق با کارت ملی خود وارد نمایید، در صورتی که مشخصات به طور کامل مطابق با کارت ملی شما نباشد ممکن است در تعیین هویت و مالکیت آن دچار مشکل جدی شوید.

اشخاص می توانند پسوند ir و id.ir  ثبت نمایند .

 

برای ثبت پسوند های رایج دیگر می بایست شرکت ثبت شده و مجوز های خاصی داشته باشید مانند co.ir و net.ir و org.ir و ac.ir  که حتما باید دارای مجوز های لازم و معتبر باشید که در سایت ایرنیک توضیح داده است.

 

به همین دلیل پسوند های دامنه هایی که نیاز به مجوز دارند دارای اعتبار و اعتماد بهتری نزد کاربران سایت شما می باشند.

 

برای ثبت دامنه ir در شناسه هندل نیک خود نیاز نیست دسترسی آنرا به شرکت ثبت کننده بدهید فقط کافی است که دسترسی ثبت را آزاد بگذارید تا نمایندگان در پنل شما دامین هایتان را ثبت نمایند و با یک شناسه هندل نیک می توانید بدون محدودیت چندین دامین ثبت نمایید.

 

نکات مهم در ثبت دامنه های بین المللی

متاسفانه در چند سال اخیر کاربران ایرانی دچار تحریم شده اند و شدت این موضوع از رجیستری directi یا ریسلر کلاب شروع شد و پس از مهاجرت کاربران به پنل ریسلو مجددا تحریم و اخراج کاربران ایرانی صورت گرفت.

با توجه به تحریم ها توصیه می شود دامین ها را در رجیستری های معتبر ثبت نمایید. رجیستری هایی که در ایران در بین شرکت های معتبر استفاده می شوند و در شرایط تحریم چند سال گذشته عملکرد خوبی داشته اند توکاز و آنلاین نیک بوده اند که توکاز یک شرکت کانادایی معتبر با کنترل پنل کامل می باشد. آنلاین نیک نیز یک شرکت چند ملیتی چینی آمریکایی است که قیمت های مناسب و ارزان تری دارد ولی پنل کاربری آن محدود و ضعیف می باشد.

پس از اهمیت دامنه آگاه هستید به خاطر چند دلار کمتر امنیت دامنه های خود را به خطر نیندازید و در رجیستری های معتبر ثبت نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.