آموزش بکاپ گیری و دانلود بکاپ از طریق کنترل پنل هاست پلسک افرادیتا

 

 

اطلاعات کلی آموزش:

مدت زمان آموزش: 3 دقیقه و 45 ثانیه
سطح آموزش : آسان

»  لینک کوتاه آموزش : https://afra.link/yRc0mR

» برای مشاهده این آموزش از یوتیوب اینجا کلیک نمایید.

» برای مشاهده این آموزش از آپارات اینجا کلیک نمایید.

 

مقاله آموزشی :

 

برای بکاپ گیری از هاست پلسک وردپرس با ما همراه باشید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از به روز رسانی وردپرس یا افزونه‌های وبسایت متوجه شوید که نسخه جدید یکی از پلاگین‌ها با سایت شما سازگاری ندارد

و همین امر موجب شده وبسایتتان از دسترس خارج شود.

در چنین شرایطی اگر شما قبل از آپدیت کردن افزونه‌ها از سایتتان بکاپ گیری کرده باشید به آسانی می‌توانید در هنگام بروز مشکل برای ریستور بکاپ اقدام کنید تا سایت شما به وضعیت قبلی خود بازگردانده شود.
بکاپ گیری یکی از قابلیت‌های مهم و کاربردی کنترل‌پنل پلسک است که اگر به درستی و در زمان مناسب از آن استفاده کنید می‌تواند راه حل مناسبی برای برطرف کردن مشکلات جدی سایت شما باشد.

در ادامه نحوه پکاپ گیری و دانلود بکاپ از طریق کنترل‌پنل هاست وردپرس افرادیتا را با هم بررسی می‌کنیم.

برای آشنایی با نحوه ریستور بکاپ در کنترل‌پنل پلسک می‌توانید ویدیو آموزشی ریستور بکاپ در پلسک را مشاهده فرمایید.

بکاپ‌گیری در کنترل پنل پلسک هاست وردپرس افرادیتا

 

برای بکاپ گیری از سایت ابتدا وارد کنترل‌پنل پلسک هاست وردپرسی خود شوید. سپس مانند تصویر زیر از سمت راست روی گزینه Backup & Restore کلیک کنید.

 

با این کار صفحه‌ای مانند تصویر زیر برایتان نمایش داده می‌شود. در اینجا می‌توانید بکاپ‌های ذخیره شده قبلی را به همراه تاریخشان مشاهده کنید. برای ثبت کردن بکاپ جدید گزینه Backup را انتخاب کنید.

 

هاست
هاست

 

در این قسمت مواردی که می‌خواهید از آن‌ها بکاپ تهیه شود را تیک بزنید. Domain configuration مربوط به تنظیمات دامنه و Mail configuration and content مربوط به ایمیل می‌باشد. گزینه User files and databases هم از دیتابیس و فایل‌های شما بکاپ می‌گیرد.

در بخش بعدی باید از میان دو گزینه Full و Incremental یکی را انتخاب کنید.

با فعال کردن گزینه Full از تمامی اطلاعات نسخه پشتیبان تهیه می‌شود اما با انتخاب Incremental تنها تغییرات نسبت به بکاپ قبلی ذخیره خواهند شد.

در نهایت می‌توانید با فعال کردن گزینه‌های Exclude log files و Exclude specific files from the backup به ترتیب log ها و یا فایل‌های مورد نظرتان را از لیست بکاپ حذف کنید. با تیک زدن گزینه When a backup task is completed, send a notification email to هم پس از دخیره شدن بکاپ از طریق ایمیل یک نوتیفیکیشن برایتان ارسال می‌شود. در آخر روی گزینه OK کلیک کنید تا فرآیند بکاپ گیری آغاز شود.

 

پنل پلسک
بکاپ گیری از پنل پلسک وردپرس

 

دانلود بکاپ

 

برای دانلود بکاپ از صفحه اصلی پنل کاربری هاست وردپرس خود در پلسک وارد قسمت Backup Manager شوید. با این کار تمامی نسخه‌های پشتیبان ثبت شده برایتان نمایش داده می‌شوند.

در ادامه مانند تصویر روی بکاپ دلخواه کلیک کنید.

 

بکاپ گیری از پلسک هاست وردپرس
پنل پلسک وردپرس_آموزش بکاپ

 

در صفحه نمایش داده شده گزینه دانلود را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید بکاپ موردنظرتان را بر روی کامپوتر خود دانلود کرده و ذخیره نمایید.

 

بکاپ گیری از هاست
هاست وردپرس پر سرعت

 

اگر از هاست وردپرس ایران یا اروپا افرادیتا استفاده می کنید پیشنهاد می کنیم که برای مشاهده سرویس‌های دیگر، به  افرادیتا   مراجعه نمایید.

 

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.