آموزش نحوه تغییر دامنه در هاست – 1 روش ساده و آسان

مقاله آموزشی: آموزش نحوه تغییر دامنه در هاست

 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از راه اندازی و طراحی سایت تصمیم بگیرید نام دامنه را تغییر دهید و دیگر از دامنه قبلی استفاده نکنید. آیا این امکان وجود دارد که بدون از دست رفتن اطلاعات، دامنه سایت را تغییر داد؟

 

همانطور که می دانید دامنه اصلی سایت شما بر روی هاست ست شده و به آسانی نمی توان با چند کلیک ساده آن را تغییر داد. در صورتی که قصد دارید دامنه را تغییر دهید برای جلوگیری از بروز مشکل و اختلال در لینک های سایت، هاست شما باید یکبار ریست شود. در این روش در واقع سرویس شما یک بار به طور کامل حذف شده و مجددا با دامنه جدید ایجاد می شود.

لازم به ذکر است که با انجام این کار تمامی اطلاعات موجود در هاست شما به طور کامل حذف می شوند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای تغییر دامنه سایت خود از افزونه duplicator کمک بگیرید.

 

آموزش نحوه تغییر دامنه در هاست
آموزش نحوه تغییر دامنه در هاست

 

 

تهیه بسته نصبی از سایت – آموزش نحوه تغییر دامنه در هاست 

شما می توانید پیش از اقدام برای تغییر دامنه، افزونه duplicator را از طریق پیشخوان وردپرس نصب کرده و از سایت خود یک بسته نصبی تهیه کنید. این افزونه تمامی بخش های سایت شما از جمله فایل ها و دیتابیس ها را در قالب یک بسته نصبی ذخیره سازی کرده و یک فایل زیپ و یک installer در اختیار شما قرار می دهد. از هرکنترل پنل هاستی که استفاده می کنید می توانید مطابق آموزش زیر افزونه duplicator را نصب کرده و بسته نصبی بسازید.

 

آموزش کار با افزونه duplicator

 

آموزش نحوه تغییر دامنه در هاست و تهیه بسته نصبی
تهیه بسته نصبی و آموزش نحوه تغییر دامنه در هاست

 

 

نصب بسته نصبی و بازگردانی اطلاعات

پس از تهیه بسته نصبی و دانلود آن در یک مکان امن شما میتوانید برای ریست هاست و تغییر دامنه اقدام کنید. همانطور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم پس از ریست هاست و تغییر دامنه کلیه اطلاعات موجود در سرویس شما حذف می شود. در این شرایط شما می توانید به آسانی با نصب بسته نصبی، تمامی اطلاعات را بازگردانی کنید تا سایت شما با دامنه جدید در دسترسی قرار بگیرد.

اگر از هاست وردپرس افرادیتا استفاده می کنید در ویدیو زیر می توانید برای تغییر دامنه در plesk ، مراحل نصب بسته نصبی از طریق کنترل‌پنل پلسک را مشاهده نمایید:

 نحوه نصب بسته نصبی در پلسک – تغییر دامنه در plesk

 

 

اگر از سی پنل استفاده می کنید می توانید مطابق آموزش زیر برای نصب بسته اقدام نمایید:

نحوه نصب بسته نصبی در سی پنل – تغییر دامنه در cpanel

 

 

اگر هاست شما دایرکت ادمین است اصلا نگران نباشید. چرا که پس از تغییر دامنه در direct acdmin به راحتی میتوانید به کمک آموزش زیر بسته نصبی را در هاست آپلود کرده و آن را نصب کنید:

نحوه نصب بسته نصبی در دایرکت‌ادمین – تغییر دامنه در direct admin

 

 

تخصصی ترین هاست وردپرس دنیا! بهترین گزینه برای سایت تخصصی وردپرس

 

هاست حرفه ای افرادیتا با کنترل پنل cpanel! هاستی برای حرفه ای ها

 

 

اگر این مطلب برای شما مفید بود شما میتوانید برای دیدن سایر مطالب افرادیتا متناسب با نوع کنترل پنلی که دارید تنها با یک کلیک آموزش مورد نظر خود را پیدا کنید.

آموزش های سی پنل

آموزش های پلسک

آموزش های دایرکت ادمین

لینک کوتاه :https://afra.link/GXqjZc

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.